kedd, július 8

Csendet, rendet, fegyelmet?

Az étterem az étkezés temploma. A piac meg a beszerzésé. Vettem ma szép padlizsánokat a Hunyadi téren, és közben azon gondolkodtam, milyen hely is legyen az "M". Emlékszem, a hely létezésének első periódusában, a XXI. század legelején mindig félve mentem be, mert az volt a levegőben, hogy itt nagyon különleges emberek esznek nagyon különleges ételeket (állítólag néha maga Stahl Judit is beugrott egy gyors - vagy lassú - valamire), ráadásul megfizetni sem tudtam, szóval inkább az Izabella utcai Zamat kifőzdében (R.I.P.) szórtam el a diákhitelt az utca népe társaságában. Aztán jött a második periódus, amikor kétévente egyszer lestem be az "M"-be, és mindig megfogadtam, hogy soha többet, mert valami mindig értékelhetetlen volt: egyszer egy brassói, egyszer egy pohár bor, egyszer meg a kosz. No lám, és most itt állunk, a sokadik melegverés után és az euró bevezetése előtt, és komoly esélyünk van arra, hogy olyan hely legyen az "M", ahová mi is boldogan visszatérnénk hetente egyszer-kétszer. Van is vitánk bőven.


........................"kedves gazdám, kívánsága parancs!"...................

Patyi és én a puhapöcsűek álláspontját képviseljük, amikor azt hangoztatjuk, hogy az "M"-ben legyen kötetlen hangulat, és egyfajta barátságos lazaság, ami persze nem megy a minőség és a rend rovására. Miklós a vendéglátás nagy ismerőjeként kedvezményekkel szeretne ismerősöket csábítani az étterembe, mert neki is kell a barátok lazasága, de azzal talán nem számol, hogy a kedvezményrendszer kiváltságosság-érzetet szül, és ez feszengéshez vezethet, mert egyesek úgy érzik majd, hogy kiérdemelték jelenlétüket ezen a különleges helyen, és ezt esetleg éreztetik majd másokkal. Dezső talán éppen ezért van nagyon határozottan a kedvezményrendszer ellen (nem mellesleg az árak igazán nem túlzóak), és hevesen kampányol az egységes és igazságos árszabásért. Mely jelenleg - és remélhetőleg örökké - érvényben van. De persze ez nem minden. Kérdés ugyanis, hogy mennyire legyen szigorúan profi a kiszolgálás, fancy a tálalás, udvarias a modor? Hogy az "M" egy közösségi hely, vagy inkább egy kissé személytelen, de nagyon figyelmes és közepesen gyors étterem legyen? A legjobb, ha ezt nem mi döntjük el, hanem a kedves vendégek. Úgyhogy gyertek, lássatok, egyetek, igyatok, és persze kommenteljetek, mert fontos a visszajelzés, a vélemény és az ötlet!

Én pedig sétálok egyet a Ligetben anyukám kutyájával, elugrom pár boltba, és átveszem a konyhát. És várlak benneteket.

csók
Marci

Nincsenek megjegyzések: